AMPA

L’AMPA La Salle Torreforta representa al conjunt de famílies que opten pel Col·legi privat concertat “La Salle Torreforta” per a l’educació dels seus fills. La raó de ser i l’objectiu general de l’Associació és la col·laboració amb la Direcció del Centre i tot l’Equip Docent en la formació dels alumnes. De manera específica ho fa mitjançant l’organització d’activitats extraescolars i altres activitats que complementen aquesta formació.

Com ens organitzem?

L’Associació forma part de la Confederació Cristiana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya (CCAPAC).

La Junta Directiva de l’AMPA està formada per persones que, voluntàriament, dediquen un temps per a l’organització i seguiment de les activitats proposades i que garanteixen el compliment dels objectius i finalitats de l’Associació.

Els membres de la Junta Directiva representen a totes les famílies, i canalitzen i coordinen totes aquelles iniciatives que ajuden a completar la formació que La Salle Torreforta ofereix i que les famílies desitgen per als seus fills i filles.

En el curs 2012-2013 està formada per les persones següents:

El local de l’AMPA està situat dins de les instal·lacions del Centre, a la planta baixa de l’edifici de Secundària. Resta obert tots els dimarts i dijous del curs de 17:15 a 18:15 hores. També roman obert tots els dies del període d’inscripció per a les diverses activitats extraescolars que organitza l’Associació.

La Junta Directiva es reuneix normalment un cop al mes, en dilluns, on es decideix i es fa seguiment de tot allò que l’Associació posa en marxa i que ajuden i enriqueixen la Comunitat Educativa. Destaquem algunes de les seves funcions:

  • Assegurar una bona relació família-escola: delegats i delegades de curs, representació en el Consell Escolar…
  • Completar la formació acadèmica: activitats extraescolars per a alumnes, canalitzar el suport de les famílies en activitats i dinàmiques que la Direcció i Equip Docent proposa a l’Associació;
  • Afavorir la formació permanent dels membres de l’Associació: activitats per a mares i pares,
  • Organitzar  activitats culturals, de convivència i festives per a les famílies (pares i fills),
  • Gestionar els recursos de què disposa l’Associació, etc.

De quins recursos disposem i a què es destinen?

  • Principalment, els que provenen de la quota anual dels socis. És una quota per família, des de la Llar d’Infantil fins a 4t d’ESO. Es gira un únic rebut a l’any. A partir del curs 2012-2013, al llarg del primer trimestre de curs. La quota anual és de 20€/família.
  • En segon lloc, els que provenen de les activitats extraescolars. En funció de la participació, es paguen, segons s’informa al principi de curs, en diferents quotes. Cal tenir en compte que, per a gaudir d’un preu reduït en aquestes activitats, abans cal donar-se d’alta com a soci de l’AMPA.
  • Els que provenen d’altres activitats de caràcter general que l’AMPA organitza segons les circumstàncies: Loteria de Nadal, Tómbola, Diada Esportiva, Dia de les Famílies, Revetlla de Sant Joan…
  • També, de manera més puntual, de les subvencions i ajuts que l’Associació pot aconseguir de l’Administració i altres entitats.

Els recursos econòmics es destinen a:

  1. En primer lloc, en l’organització i posada en marxa de les activitats: inscripcions, tramesa de rebuts, coordinació horària, materials, pagaments, arbitratges…
  2. En l’atenció deguda al normal funcionament de l’Associació davant l’administració.
  3. En la col·laboració i participació en activitats culturals i formatives que organitza el Centre: Festa de la Tardor, Celebració del Nadal, Campanya de PROIDE, Sant Jordi, Festes La Salle, Diada del Finalista…
  4. En la col·laboració amb el Centre en la millora dels equipaments educatius, indispensables per a la correcta i necessària formació dels alumnes.

Com poden participar les mares i els pares?

La bona resposta en les inscripcions a les activitats que l’Associació organitza és la millor mostra de participació per part del conjunt de les famílies. Però, perquè aquestes activitats es mantinguin i responguin a les necessitats i demandes concretes, l’Associació necessita la participació i col·laboració de les famílies en:

  • L’assistència i participació en l’assemblea que l’AMPA convoca anualment el primer trimestre de cada curs escolar. També en l’assistència i participació en les reunions que l’Associació convoca en funció de les activitats a les quals estan inscrits i que ho requereixen;
  • El seguiment i ajut en qualsevol de les activitats que es porten a terme;
  • L’Aportació de suggeriments de millora, de noves idees o informació d’interès sobre altres activitats que responguin a les finalitats de l’Associació;
  • La participació voluntària com a mare o pare delegat de curs (normalment 2 persones per aula);
  • La col·laboració desinteressada com a membre de la Junta Directiva; etc.

Per a qualsevol consulta o informació, els pares poden fer-ho a l’adreça electrónica: ampalasalletorreforta@gmail.com

Altres accions que realitza l’Associació

  1. Promovem la Loteria de Nadal de l’AMPA. Els beneficis obtinguts es destinen als fins socials de l’Associació.
  2. L’AMPA té dissenyat un “carnet de soci” destinat a tots els fills i filles dels seus socis. La presentació del carnet es fa necessària per a la participació dels fills i filles en aquelles activitats que l’AMPA organitza i garanteix la gratuïtat o el descompte en la quota de participació acordada per la Junta Directiva, segons sigui el cas.
Propers esdeveniments
    Calendari
    juny 2017
    dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
    « mai   jul »
        1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30   

    Ús de cookies

    Aquesta web fa servir cookies per a garantir una millor experiència a l’usuari. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les mencionades cookies i l’acceptació de la nostra política de cookies, faci clic a l’enllaç per obtenir més informació.ACEPTAR